vineri, 17 iunie 2011

Moment liric la cub: Grigore Vieru


E-o linişte iubirea?

E-o linişte iubirea?
Mi-s pletele albite.
Şi tulbure mi-e somnul
Ca între două pite.
Nu ştiu: răsare iarba,
Mai curg pe văi izvoare ?!
Departe eşti de mine
Cum Luna e de Soare.
Pier stele neatinse.
Noi stele se vor naşte.
Am cunoscut durerea,
Nu am ce mai cunoaşte.


Dacă eşti bărbat
lui Dumitru Matcovschi

Dacă eşti bărbat,
nu lăcrima,
ci sângele să-ţi verşi
în mijlocul mulţimii oropsite.
Şi nu blajina
pâlpâire-a lumânării,
ci fulgerul scăpărător
să-l porţi în mâini.
Şi-al tău cuvânt
să-l înţeleagă pe deplin
măicuţa ta, copiii
şi truditoarea iarbă.
Dacă eşti bărbat
pe colţul tău de pământ,
la marginea Ţării tale,
în mijlocul mulţimii oropsite!


Mă rog de tine

Mă rog de tine, ploaie,
Când zbori către planete,
Stropeşte gura mamei
Şi-o apără de sete.

Mă rog de tine, codru,
Căci anii tăi tot fi-vor!
Cuprinde-i cald fiinţa
Şi-o apără de vifor.

Mă rog de tine, iarbă,
Mângâie-i talpa goală
Şi sarea grea din oase
Şi-o apără de boală.

Mă rog de tine, munte,
Cât zboru-o să mă poarte
Sărută ochii mamei
Şi-i apără de moarte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu