marți, 19 octombrie 2010

Dumnezeu păşeşte alături de mine

„În viaţă pierzi ani şi la moarte cerşeşti o clipă”
N. Iorga
Scriu aceste rânduri nu pentru cei care se află în situaţia
mea, ci pentru cei care sunt sănătoşi. Pentru cei care se
trezesc în fiecare dimineaţă perfect sănătoşi, dar fără chef de
viaţă.
Încep prin a vă spune că am 16 ani şi simt că am trăit
foarte mult. Am SIDA din ziua în care m-am născut şi sunt
un miracol al ştiinţei moderne pentru faptul că încă trăiesc
după atât de mulţi ani de luptă continuă cu boala. Mama a
murit după ce m-a născut, deci nu vă pot spune nimic despre
femeia care m-a adus pe lume. De fapt, nici nu intenţionam
să fac asta. Vreau să-ţi vorbesc ţie, cititorule, în această
scrisoare, despre mine. Mă numesc Ariana. Se pare că a fost
ultima dorinţă a mamei să mă numesc aşa. De când sunt
mică am ştiut că sunt bolnavă, dar abia când am împlinit 14
ani am realizat de fapt ce consecinţe uriaşe are acest virus
asupra vieţii mele. Am fost la scoală până în clasa a 8a şi nu
mi-am făcut prieteni, nu pentru că nu aş fi vrut, ci pentru că
nimeni nu se apropia de mine. Eu i-am lăsat în pace şi am
început să ignor tot ce mi se întâmplă, citind. Astfel, aveam
posibilitatea de a evada din lumea mea şi de a mă trezi
complet altundeva. A funcţionat o perioadă, până când, întro
dimineaţă, mi-am dat seama că îmi lipsea ceva…Îmi lipsea
lucrul pentru care am rămas în viaţă 16 ani. Şi din acea zi de
acum 2 ani, am fost într-o continuă căutare. Am învinovăţit
pe toată lumea din jurul meu pentru ceea ce mi se întâmpla
şi acest lucru a fost perfect vizibil atât în vocabularul meu,
cât şi în felul în care arătam. Am hotărât că dacă lumea
insistă să mă trateze urât, aşa voi face şi eu.
Am renunţat la grupurile de sprijin pentru cei bolnavi de SIDA şi am
început să colind în fiecare zi străzile singură. Într-una din
aceste zile m-am aşezat pe o bancă în parc, mi-am luat
cartea şi am început să citesc. Am fost întreruptă de un
bătrânel care s-a aşezat lângă mine. I-am spus ironică să se
“care” de lângă mine şi i-am spus şi de ce. Bătrânul s-a
mulţumit să mă privească oarecum întrebător, dar nu a
plecat. După câteva momente de tăcere, m-a întrebat:
- Ştiai că uneori felul în care ne îmbrăcăm reflectă ceea
ce se întâmplă în interiorul nostru?
- Nu…dar am aflat acum. Era o minciună gogonată...
Ştiam foarte bine de ce mă îmbrac aşa cum mă îmbrac şi de
ce mă machiez cu negru la ochi.
- Eu cred că ţie îţi lipseşte ceva, a spus bătrânelul...
Atunci l-am privit cu atenţie şi mi s-a părut că, cu un ochi
zâmbea şi cu altul, aproape că plângea. Dar nu am văzut
mila.
- Cum ar fi sănătatea? O viaţă de adolescent normală? O
mamă? Mda… cred şi eu.
- Nu, eu cred că îţi lipseşte ceva mai mult decât atât.
Cred că îţi lipseşte un prieten şi un motiv pentru a trăi. Şi cu
asta s-a ridicat şi a plecat. Am rămas acolo uşor speriată. De
fapt, pe cine păcălesc? Eram de-a dreptul înspăimântată. Miam
reluat lectura, dar nu-mi stătea gândul la ce citeam. A
doua zi, m-am întors pe aceeaşi bancă şi bătrânelul era
acolo. Când m-a văzut, s-a ridicat în picioare şi mi-a spus să
-l urmez. Aşa am şi făcut. Cred că am mers aproape o oră în
tăcere şi m-a condus prin niste locuri tare ciudate. Ne-am
oprit în faţa unui azil de bătrâni. Am intrat şi ce mi-a fost dat
să văd acolo, nu era exact ceea ce mă aşteptam. Acei oameni
aveau pe chipuri expresii atât de triste, că iţi dădeau
lacrimile numai privindu-i. Locul era incredibil de murdar.
Bătrânelul a înaintat senin, de parcă era un lucru obişnuit
pentru el. O zi întreagă am petrecut-o acolo şi mi s-au spus
multe poveşti. Ai fi impresionat dacă ai ştii câţi oameni
foarte culţi trăiesc în condiţii mizere. Mai spre seară, am
plecat. Înainte de a ne despărţi, bătrânul m-a întrebat ce
părere am despre ceea ce am văzut azi.
-Nu stiu…mi se pare nedrept faptul că trăiesc în acele
condiţii şi trist faptul că nu-i vizitează nimeni. Poate ar
trebui să facem o petiţie ca să încercăm să-i ajutăm să le
dăm un motiv să trăiască.
-Încă nu înţelegi… şi cu aceste ultime cuvinte a plecat. A
doua zi m-am dus în parc mai nerăbdătoare ca niciodată, şi,
deşi mă simţeam foarte rău, abia aşteptam să aflu ce voi
vedea azi. Din nou am mers foarte mult până am ajuns la un
centru de reabilitare pentru drogaţi. Nu iţi poţi închipui ce
scandal am făcut când am ajuns acolo. Mi se părea nedrept
că îmi cerea să îmi fie milă pentru cei care şi-au distrus viaţa
cu mâinile lor. Dar, până la urmă, am intrat... Mi s-a părut că
l-am văzut pe bătrânel zâmbind, - de parcă el ar fi ştiut ceva
mai presus de puterea mea de înţelegere. La centru am fost
ca nişte spectatori din umbră. Am urmărit doar cum unii
dependenţi de droguri, mai noi în centru, încercau să
mituiască asistentele să le dea nişte droguri. Am fost plăcut
surprinsă de puterea asistentelor de a-i ignora. Bineînţeles că
a sosit sfârşitul zilei din nou şi bătrânelul mi-a spus că „mai
e puţin”. Puţin până la ce? - am întrebat eu; dar desigur că
nu am primit un răspuns. La orfelinat am găsit nişte haine
mai vechi de ale mele care arătau mai bine, mai colorate. Le
-am îmbrăcat şi m-am dus din nou la întâlnirea cu persoana
pentru care am început să am sentimente asemănătoare cu
cele pe care le are o fiică pentru tatăl ei. De data aceasta, ma
dus la un centru cu copii bolnavi şi atunci m-a întrebat
pentru prima oară ce simt eu în legătură cu boala mea. Eu iam
răspuns:
- Mă simt frustrată, depăşită, tristă şi nu înţeleg de ce…
Nu înţeleg de ce o să mor în curând.
- Toţi murim la un moment dat, doar că tu vei muri mai
repede decât alte persoane. Încă nu ţi-ai dat seama ce îţi
lipseşte cu adevărat, aşa-i? Sănătatea, banii nu sunt lucrurile
cele mai importante în viaţă. Haide cu mine! L-am ascultat.
M-a condus spre o biserică.
- Obişnuiam să mă rog cândva…şi atunci am înţeles. Am
înţeles ceea ce îmi lipsea. Îmi lipsea Dumnezeu…
M-am întors înspre bătrânel şi am văzut că, într-adevăr
cu un ochi zâmbea atât de blând şi cu celălalt plângea din tot
sufletul. S-a întors şi a plecat. Eu am intrat în biserică, m-am
rugat - ca niciodată - ... şi am înţeles că moartea nu e un
sfârşit, ci un nou început. Un început alături de Dumnezeu.
În timp ce scriu asta, sunt pe patul de spital şi îmi aştept
îngerul. Cel care mă va duce la Tatăl meu, Mirele meu şi tot
ce înseamnă viaţa mea…la Dumnezeu.
Înainte de a-ţi scrie ultimele rânduri, vreau să-ţi spun,
cititorule, că în viaţa mea pot spune că L-am văzut pe
Dumnezeu zâmbind şi plângând. Ce-ţi pot spune ţie,
adolescentul secolului 21? Îţi pot spune că viaţa alături de
Dumnezeu nu e zadarnică aşa cum tindem aproape toţi să
credem, îţi mai pot spune să îţi trăieşti viaţa cu toată energia
şi cu tot sufletul tău să faci în aşa fel, încât să nu ai regrete.
Eu nu am…nici unul. Şi... să nu uiţi că Dumnezeu păşeşte
alături de noi.
Cu drag, Ariana
P.S. Oricine ai fi, să ştii că te iubesc. Te iubesc pentru ca
eşti fratele meu, eşti cel care îmi cunoaşte întreaga viaţă.

Andra Dolana
Clasa a X-a B, Colegiul Naţional „O. Goga” Sibiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu